zondag 13 juni 2010

130610: een mooie dag

Het pleintjesbasketbal op de Grote Markt zit er weer op en nu begint dan echt het zomerreces. De beker is binnen, de spelers zijn weer thuis en in alle rust vinden ondertussen de voorbereidende werkzaamheden voor het komende seizoen plaats. Eén nieuwe aanwinst is reeds gepresenteerd. Henry Bekkering werd overgenomen van Nijmegen en dat betekent dat er nog één grote sterke speler zal komen voor onder de borden. De keuze voor Bekkering verbaasde me enigszins maar daar is goed en uitgebreid over nagedacht door mensen die er echt verstand van hebben dus, wie ben ik.

Bij de andere basketbalsteden is er in veel gevallen nog geen sprake van witte rook maar de berichten die zo nu en dan binnenkomen zijn toch wel enigszins positief. Laten we maar hopen dat de clubs hun sponsoring rond krijgen want we moeten natuurlijk wel een beetje tegenstand krijgen komend seizoen. Ben ook benieuwd wie de coach in Den Bosch gaat worden. De naam Michael Schuurs rouleert al een poosje in het circuit. Bergen op Zoom is ondertussen voorzien door het aantrekken van Wierd Goedee. Wierd heeft een stuk minder ervaring op dit niveau dan zijn voorganger maar hij krijgt de kans om te groeien en met name de jeugd een kans te geven. We zullen het zien.

Verder nog ontwikkelingen op basketbalgebied? Ja, maar daar kan ik nu nog geen melding van maken. Ik zou zeggen, hou de site van GF is de gaten en dan zal al snel blijken dat er in de afgelopen dagen, maar ook in de komende periode, door een aantal mensen hard is en wordt gewerkt aan een project(je). De strenge hoofdredacteur heeft me verboden om hier verder iets over te zeggen en vanzelfsprekend hou ik me daar aan.

Dan nog even over het WK. Prachtige HD beelden van de wedstrijden met een zeer realistische manier van registreren. Over het geluid ben ik iets minder tevreden. De persoon die de Vuvuzela heeft uitgevonden zal zich wel helemaal krom lachen over wat dat ding teweeg heeft gebracht. Wat een herrie. Vandaag was ik de gelukkige die door bepaalde omstandigheden ook zo’n apparaat mocht ontvangen en ik kan u zeggen: hij geeft een hoop lawaai. Op een terras in het centrum van Groningen blies ik even op dat ding en meteen was het hele terras in rep en roer. Het scheelde maar een haar of dat oranje ding werd zo mijn strot in geduwd omdat men er blijkbaar al helemaal klaar mee is. Nee hoor, zo erg is het natuurlijk niet maar dat het ding veel geluid maakt is absoluut een feit.

Nog even terugkomend op de vakantiekiekjes met een Donar of een GasTerra shirt, ze zijn nog steeds welkom. Hoe aparter, hoe leuker. Stuur maar op en ze zullen worden gepubliceerd.

Tot binnenkort.

1 opmerking:

  1. Fijn dat je zo blij bent met je toeter ;). Great B-day present.. ha ha!

    BeantwoordenVerwijderen