maandag 8 december 2008

091208: Dinner with the Stars

Afgelopen week vond de eerste editie van dit seizoen plaats van het ‘Dinner with the Stars’ in het NewsCafe in Groningen. In dit geval was het de BBC-edition. Deze keer waren Sylvie Vermeend, sales- en projectmanager bij iWink, en Miriam Cremer, commercieel directeur bij O&I services, de gelukkigen die samen met Rans Brempong en Will Whittington een driegangen menu in het NewsCafe kregen voorgeschoteld.

Vanaf het allereerste contact tussen het viertal was het één en al gezelligheid en werd er de hele avond uitgebreid met elkaar gepraat. De twee dames hadden de nodige vragen voorbereid maar ook de spelers gebruikten deze kans om wat meer te weten te komen van de twee winnaars. Als eerste wilde Sylvie graag weten hoe een dag van een professionele basketballer verloopt. Rans: ‘Het is een kwestie van een routine opbouwen en daarin stabiel blijven. De trainingen zijn best zwaar dus daar moet je goed mee omgaan. Veel slapen, goed eten en jezelf onder controle houden. Het is een vast ritme waar je in leeft. Buiten de trainingen om nemen we veel rust en die hebben we ook zeker nodig. We communiceren heel veel via msn met het thuisfront maar ook zeker met de spelers onderling. We doen als groep best veel samen met elkaar maar natuurlijk heeft een ieder ook behoefte aan privacy. De computer is voor ons onmisbaar. We surfen veel en natuurlijk hebben we regelmatig contact met familie, vrienden en bekenden via e-mail en msn. Bovendien wisselen we veel films en programma’s aan elkaar uit. Losse geheugenschijven zijn daarbij een uitkomst! Zoran is nu bijvoorbeeld helemaal verslaafd aan de serie “Prison Break” terwijl hij dat eerst helemaal niet kende’. Miriam wilde daarna graag weten of dit team ook echt een team is. Will: ‘Absoluut. We respecteren elkaar volledig, binnen en buiten het veld. Dat hoort ook zo. In deze groep stelt niemand zichzelf boven een ander en geloof me, dat kan ook anders. Het zijn hier allemaal kerels die uit het goede hout zijn gesneden en maar één doel hebben: beter worden. We moeten er keihard voor werken maar het resultaat is er ook naar. Door Marco zijn we het hardst werkende team van de competitie. Dat was natuurlijk wel even wennen voor ons maar het is zeker effectief. Dit team kan alleen nog maar doorgroeien’.
Rans wilde vervolgens graag van de twee dames weten hoe hun dagelijks leven er uit ziet. Miriam: ‘Ik ben een werkende vrouw met een gezin met drie kinderen dus ik ben altijd eigenlijk wel bezig. Het werk kost de nodige tijd en daarnaast heb ik thuis natuurlijk altijd wel wat te doen. Het is best een druk leven. Soms lig ik ’s avonds wel eens op de bank en val dan spontaan in slaap. Daarnaast kook ik meestal ook zelf’. Will greep deze inkopper meteen aan en nodigde zichzelf uit om een keer gezellig bij de familie Cremer te komen eten. Sylvie heeft het ook erg druk en dat komt met name door haar sport hockey. ‘Ik ben naast mijn werk bij iWink eigenlijk de hele week met hockey bezig. Ik train drie keer in de week en daarnaast ben ik ook coach van andere teams. Op de andere avonden is er meestel wel een vergadering van het werk of van mijn hockeyclub GHBS’. Rans vond het interessant om te horen hoe het dagelijks leven van de dames er uit zag. Rans: ‘Ons leven is eigenlijk zo abnormaal qua ritme en werktijden. Ik hoor graag hoe andere mensen leven. Wij hebben als topsporters eigenlijk veel geluk. Met het horen van deze verhalen waardeer ik weer meer wat voor leven wij nu eigenlijk hebben’.
Daarna vroegen de dames wat de spelers na hun basketbalcarrière zouden willen gaan doen. Will is van plan om dan spelersmakelaar te worden. ‘Ik ken mijn agent John Spencer goed en het lijkt me geweldig om later dat ook te gaan doen. Jonge spelers begeleiden en aan werk te helpen. Dat is mijn plan’. Rans wil later in ieder geval niet veel gaan stil zitten. ‘Ik ben nu al zo gewend om veel te reizen en te doen. Dat ga ik in ieder geval vasthouden. Ik denk dat ik na mijn actieve sportcarrière leraar wil worden en dat ik iets ga doen met onroerend goed’.

Tot slot kwamen de komende feestdagen aan de orde. Rans vertelde vol trots dat binnenkort zijn ouders overkomen om een paar weken hier in Nederland te verblijven. Daar ziet hij erg naar uit. Met de kerstdagen gaat hij met zijn vriendin naar Rome. Will was geïnteresseerd hoe het in Nederland gaat rond de feestdagen met het geven van cadeautjes. ‘Bij ons thuis geven we elkaar dan altijd kleine cadeautjes. Ik krijg altijd sokken want daar ben ik helemaal dol op. Ik vind dat prachtig. Van sokken krijg ik nooit genoeg. Met alle soorten en maten ben ik blij!’.

Al met al, het was een bijzonder leuke en geslaagde avond. Dat waren alle vier deelnemers wel met elkaar eens. Bovendien had de maaltijd prima gesmaakt en was dit uitje zeker voor herhaling vatbaar.

Het ‘Dinner with the Stars’ wordt mede mogelijk gemaakt door het NewsCafe, autobusbedrijf Doornbos en Hanzevast Capitals.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten