woensdag 14 januari 2009

200109: Robert Noppers


Even voorstellen: Robert Noppers

Na zes jaren gewerkt te hebben als hoofd Marketing en Publiciteit bij Theater Geert Teis in Stadskanaal en daarvoor acht jaar vrijwillig werkzaam te zijn geweest als voorzitter van de supportersvereniging van FC Groningen begon de 36-jarige Robert Noppers op 1 december van het afgelopen jaar aan weer een nieuwe uitdaging in zijn leven: Office Manager bij Hanzevast Capitals.

‘Ik zag de advertentie voor de vacature op internet staan en heb toen meteen gereageerd. Na een paar gesprekken met het bestuur en een keer meelopen tijdens een thuiswedstrijd waren we er al snel uit en kon ik vol enthousiasme aan deze nieuwe job beginnen’, aldus Robert Noppers die samen met nog een vijftal mensen het managementbureau van de club bemant.

‘Iedereen op het bureau heeft zijn of haar eigen taak. Samen met het bestuur willen we dat het managementbureau het hart is van de hele organisatie rondom de club. We krijgen veel vragen en wensen van allerlei mensen of bedrijven en dat moet natuurlijk allemaal wel goed en netjes worden geregeld. Of het nu gaat om sponsoring, de jeugdteams, de kaartverkoop, de medewerkers of de wedstrijdorganisatie: het zijn allemaal onderdelen die aandacht vragen en daar doen wij onze uiterste best voor’.

‘Sinds ik per 1 december ben begonnen valt het me op dat de resultaten van het team, zeker in de thuiswedstrijden, over het algemeen heel goed zijn. Dat is prettig werken. Succes is voor een sportclub heel bepalend, dan wordt alles rond de club een stuk makkelijker te regelen. Er is heel veel potentie bij Capitals. Er kan nog veel worden verbeterd maar basketbal leeft hier absoluut en de club is springlevend. Inhoudelijk heb ik zelf niet zoveel verstand van basketbal maar wel van het organiseren van zo’n onderneming. Samen met het bestuur, de commissies en alle medewerkers willen we alles nog professioneler, gestructureerder en helderder organiseren. Dat moeten we samen realiseren en dan is het prettig dat er zo’n 68 medewerkers aan de club verbonden zijn die absoluut de meest constante factor zijn. Spelers, coaches en bestuursleden wijzigen nog wel eens maar veel van de medewerkers lopen al jaren mee en kennen de klappen van de zweep’.

‘Het jaar begon meteen goed. Zoals die eerste wedstrijd tegen Den Bosch. Geweldig was dat, ik had echt kippenvel. In de kerstvakantie hebben wij heel veel tijd gestoken om eerst Travis Reed en al snel daarna Julian Khazzouh speelgerechtigd te krijgen. Dat viel niet mee met al die feestdagen in december. Ja, ik viel in die eerste weken meteen met mijn neus in de boter. Voordat zo’n speler daadwerkelijk kan spelen moet er heel veel worden geregeld en gelukkig is dat ook gelukt voor die bewuste wedstrijd. Werkvergunningen en verklaringen van hun vorige club moeten onder andere dan worden geregeld en dan heb je de medewerking van allerlei andere partijen nodig. Als er dan ook nog eens zoveel mensen naar de wedstrijd toekomen en we ook nog weten te winnen dan ben ik helemaal blij en gelukkig. Een heerlijk begin van het nieuwe jaar!’

‘Ons doel is natuurlijk ook om steeds vaker zoveel mensen naar de wedstrijden te krijgen. Daar zijn nog zoveel mogelijkheden voor die we nu dus ook aan het uitwerken zijn. Het gordijn zou gewoon elke wedstrijd open moeten zodat er dan in ieder geval meer dan 3000 bezoekers zijn. Overigens is dat besluit om de gordijnen open te doen best een belangrijke omdat we dan ook meteen Martiniplaza moeten informeren. De temperatuur in de zaal gaat dan namelijk meteen een paar graden naar beneden en dat moet natuurlijk zo snel mogelijk worden gecorrigeerd. De laatste tijd merken we ook dat steeds meer mensen via internet kaarten bestellen. De afgelopen wedstrijden waren dat al meer dan 300 bezoekers per wedstrijd. Geen lange rijen voor de kassa meer en bovendien erg handig en gemakkelijk. Ja, potentie zit hier in Groningen meer dan genoeg. Het kan allemaal nog mooier en groter worden. Daar doen we allemaal onze uiterste best voor’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten