dinsdag 13 december 2011

131211: Weer Europees verlies

21 14
45- 36 24- 22
69- 53 24- 17
97- 70 28- 17

In een sfeerloze sporthal ergens in Litouwen verloren we ook de vijfde Eurocup wedstrijd. Sterker nog, alle 4 kwarten werden verloren. De effectiviteit van de thuisploeg was vele malen beter dan van ons. Sneller, handiger en dynamischer. Op alle vlakken waren ze de betere. Alhoewel, dat is niet helemaal waar, op de driepunters hadden wij een iets beter percentage. Bell en Wyatt waren beide topscorer met allebei 13 punten achter hun naam. Ondanks de lege tribunes waren de cheerleaders aangenaam om naar te kijken. En dat nota bene via een stream op gratis internet in een middelmatig hotel die het aanzien meer dan waard was.

Met bijna 30 punten verliezen doet wederom pijn en geeft maar weer eens aan dat Europees basketballen toch wel even heel wat anders is. Dat we dit jaar Europees spelen zal ongetwijfeld een paar spelers over de streep hebben getrokken maar wellicht was een niveautje lager spelen toch een betere optie geweest. Maar achteraf is het natuurlijk altijd makkelijk oordelen. Gelukkig hoeven er nu geen tripjes naar verre oorden meer gemaakt te worden en kunnen we de rest van het seizoen binnen de landsgrenzen houden.

Zondag zal het team weer aantreden in ons eigen MartiniPlaza en dan zal hekkensluiter Weert de tegenstander zijn. Twee dagen later nog een potje Europees en de kerstdagen mogen dan eindelijk gaan beginnen.

Aan alle commotie rondom de berichtgeving van de club in kranten, radio en televisie wil ik heel weinig woorden besteden. Ik hoop dat iedereen die daar een uitgesproken mening over heeft zich realiseert dat er grenzen zijn. Grenzen op het menselijke vlak en grenzen op het gebied van respect. Dat het dit seizoen niet allemaal vlekkeloos verloopt is helder maar laten we ons vooral bij de feiten houden en daar een oordeel over vellen. Nagenoeg iedereen doet zijn stinkende best om het goed te doen en laten we dat vooral niet vergeten. Dat wil niet zeggen dat het allemaal rozengeur en maneschijn is, maar het kan geen kwaad om de kerk gewoon midden in het dorp te laten.

Met een Donar groet zeg ik, tot zondag.

10 opmerkingen:

  1. HJ ik wordt langzamerhand schijtziek van jouw gebrabbel. Man ga teksten voor kerkboekjes schrijven of zoiets!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief verhaal....
    Maar hoeveel goede wedstrijden heb je tot nu gezien? Genoten van onze topper Bell?
    Heb je prestaties gezien? Inzet?
    Heeft Bell inmiddels al een klik met het trouwe publiek? Met dit soort broodspelers kom je er op korte termijn niet, maar op wat langere termijn wordt het helemaal nooit wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Geert, je bent niet verplicht om zijn verhalen te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hee Geert, grote vriend, 'ik word' zonder t. Bel me even zodat ik je zelf kan vertellen wanneer iets met een t geschreven moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gaan we dit soort discussies nu hier ook al voeren...?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm, ik moet bekennen dat ik de suggestie om HJ voor kerkboekjes te laten schrijven niet zo verkeerd vind. Daar staat tenslotte al voldoende onzin in. Over kerken gesproken: die horen inderdaad midden in het dorp te staan.
    Er verder wil ik iedereen aanraden om de column van Giacomo Grevo in het programmaboekje van a.s. zondag te lezen. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als onze voorzitter met feiten komt wordt hij bijna neergeschoten, als HJ met feiten komt en de moed erin wil houden krijgt hij al forse kritiek. nooit gedacht dat onze club zo snel kon afglijden.
    maar.. laten er nu zo'n 50 azijnpissers zijn die hun frustratie opschrijven op gastenboeken, blijven er dan niet een paar duizend supporters over die (waarschijnlijk) ook ontevreden zijn maar hun fatsoen houden en weten dat iedereen zijn stinkende best doet om onze mooie club naar betere tijden te krijgen.
    Ik ben er zondag weer en hoop dat onze voorzitter een warm en groot applaus krijgt en terug komt op zijn besluit om te stoppen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo is het BOB!!. We hebben het beste team dat ooit in de nederlandse competitie heeft gebasketbald met spelers van de buitencategorie die je eigenlijk alleen maar in de NBA ziet ballen. Wederom staan we dit jaar, voor de 3e keer in 30 jaar tijd, op de Grote Markt omdat we de beste basketballploeg hebben met het beste publiek, kortom de basketballstad in het groteske Nederland!. Goede spelers, nog betere coach en de beste voorzitter met de meeste kennis van zaken op bbalgebied. Bob ga je mand in, foei!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hé HJ, beste basketballvriend en waarde collega,

    Wat gebeurt (jazeker, met een t) er toch allemaal in Grun'n en op jouw blog? Als trouwe volger van het basketball in Nl en jouw blog word ik (zonder t) er nu toch wel een beetje moe van. En als trouwe 'poster' op jouw blog kan ik het toch niet laten om ook een duit in het zakje te doen. Maar zonder stemmingmakerij, ook al komt mijn cluppie uit DB. Waar we ook betere perioden hebben gekend, en dan bedoel ik niet alleen de tijden van Akerboom Sr. Positivisme van een trouwe Donar insider? Van mij mag het! Blind voor de realiteit? Ik dacht het niet. Lekker mee doorgaan zou ik zeggen, en laat die onverlaten die alleen maar lekker stoer kunnen doen op een blog ... lekker links liggen. Of rechts. Mij om het even. Op naar de Play Offs in mei ... serie Den Bosch - Groningen ... ik kijk er weer naar uit. En ja, de nivellering heeft over de gehele linie toegeslagen in NL - basketball, jammer, maar het is niet anders. Real Madrid - Barcelona is ook van een andere orde dan de voetbaltopper in onze Eredivisie. Zo liggen de financiële kaarten (helaas) nou eenmaal in Europa. Ook in het basketball. Maar dan nog blijft het genieten van het spelletje en de spanning er omheen.

    Blijf schrijven HJ! Lang leve Donar ... behalve als ze tegen DB spelen ... : )

    BeantwoordenVerwijderen