dinsdag 15 februari 2011

150211: Wie o wie...

Pete Miller, Eddy Casteels, Toon van Helfteren, Zoran Kalpic, Arik Shivek, Gadi Kedar en Erik Braal. Zomaar een paar namen die de afgelopen dagen circuleren op het grote web als mogelijke kandidaat voor het volgende seizoen. Dat het binnenkort bekend zal worden gemaakt ligt voor de hand maar wie o wie zal het worden…

De kans is zomaar aanwezig dat het toch heel iemand anders wordt. De beslissers in deze situatie hebben zo hun eigen voorkeuren en wensen dus een verrassing hangt best in de lucht. Bovendien, waarom zouden we toch niet voor een aanstormend talent gaan kiezen? Ik weet bijvoorbeeld een coach die momenteel Dames 1 in een dorp vlakbij Groningen traint en coacht. Ik acht hem absoluut geschikt en met zijn achterban zijn waarschijnlijk een aantal secundaire arbeidsvoorwaarden meteen ook prima geregeld. En qua kosten gok ik dat we er dan nog een extra goeie Amerikaan bij kunnen halen!

Over kosten besproken. Bezuinigen moet tegenwoordig iedereen. Deze week zouden we wel wat kosten kunnen besparen door een simpel telefoontje naar 010. Ook in het kader van milieuoverwegingen zouden we hier met het CO2 overschot wel een goede slag kunnen slaan. Bovendien is een extra dag vrij ook vanuit sportief opzicht wel positief. Als de wedstrijd wel gespeeld zou worden is de kans groot dat er plus minus 10 Groningers en ongeveer 60 Rotterdammers aanwezig zullen zijn. We bellen ze allemaal gewoon even en zeggen dat de wedstrijd voor deze keer alleen telefonisch zal worden gespeeld. Zo kunnen die 70 bezoekers hun avond op een andere manier nuttig maken. Beide teams blijven gewoon lekker thuis en kunnen zaterdag er vervolgens een gezellige dag van maken met een etentje en een avondje bowlen bijvoorbeeld. Telefonisch bepalen we de eindstand met een verschil van, laat ik eens zeggen, 25 punten. Dan vragen we de redactie van de DBL site nog even om een mooi fictief wedstrijdverslag te maken. Dat moet ze daar wel lukken. En, klaar is kees.

Meedenken! Dat is wat Nederland nodig heeft. Bij deze, gratis en voor niks. Kostenbesparend, milieubewust, plantaardig, diervriendelijk en gewoon goed bedoeld.

4 opmerkingen:

  1. HJ,

    Ik zal hier niet gaan mopperen (daar heb ik tenslotte een andere site voor). Bovendien zeg je veel met weinig woorden, dat is ook wat waard. Ik ken die Dames1 coach waar je op doelt en moet je zeggen: da's niet eens zo'n rare gedachte! Bovendien zijn wij behoorlijk close met deze man en kunnen dus zo een groot stempel gaan drukken op ' ons' Donar!

    Van meedenken krijg ik koppijn dus ik hou er snel weer mee op. Speculaties? Ik maak er geen speculaas van, echt niet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeer vereerd met jullie aanbod, zat er eigenlijk al een beetje op te wachten.
    Want die dames van mij kunnen er eigenlijk helemaal niks van en dus kun je ons succes beter mijn succes noemen. Want 16 gespeeld, 16 gewonnen (1243 punten voor en 734 tegen) is best wel spectaculair goed, zeker voor zo'n stelletje losers (de speelsters, ik ben geweldig).
    Dus volgens mij ben ik inderdaad de ideale kandidaat. Ik kan van een stelletje sukkels een kampioensteam maken en ik, ja ik, je weet wel, ikke, ben gewoon steengoed.
    Nogmaals, blij dat jullie er ook zo over denken, maar wel eigenaardig dat ik nog niet gebeld ben door de Flames.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Best leuke suggestie om de wedstrijd telefonisch te doen, maar dan als alternatief voor de vrijetijdsbesteding BOWLEN noemen....tja.

    Mo

    BeantwoordenVerwijderen