zaterdag 22 mei 2010

220510: 3-1

Qua sfeer was het de leukste wedstrijd van het jaar. Prachtig weer met een uitstekende temperatuur, een gezellige boulevard en een hoop leuke en enthousiaste basketbalfans. Ze kwamen echt van heinde en verre. Fans uit Nijmegen, uit Leiden, natuurlijk uit Groningen en zelfs ook uit Den Bosch. Sterker nog, een grote fan uit Den Bosch kwam aan in een shirt van zijn eigen club maar na enige overredingsdrang trok hij toch maar wat graag een shirt van GasTerra Flames aan. Zo hoort dat bij deze sport. Basketball unites!

Over de wedstrijd hoef ik niks te vertellen. Iedereen heeft het op wat voor manier dan ook zelf kunnen volgen en zo kan iedereen ook zijn of haar eigen conclusies trekken. Verbazingwekkend was het in ieder geval niet. Althans, dit had ik verwacht. Daarvoor zijn allerlei argumenten te bedenken. Vroeg opstaan, grote druk, de laatste strohalm, bedenk het maar. Feit is dat de stand nu 3-1 is en zo verplaatst het hele circus dinsdag weer naar Groningen. Dat betekent dus dat we dinsdag zeer waarschijnlijk thuis kampioen gaan worden. Ja, ik durf het gewoon hardop te zeggen. De sterren staan gunstig, de weddenschap over busladingen vol met bier zal dinsdag worden bezegeld.

Vandaag ook voor het eerst de nadelen ondervonden van gezelligheid op de tribune. Ik heb nog nooit zoveel confetti over me heen gekregen met als gevolg dat het nu nog steeds overal vandaan komt. Geen echt nadeel natuurlijk. De sfeer was optimaal en natuurlijk hadden we liever gewonnen. Maar ja, zo werkt het nou eenmaal in de sport.

Een extra reden waarom we dinsdag wel moeten winnen is het feit ik niet weer helemaal naar Bergen op Zoom wil rijden dit seizoen. Leuke plek daar aan het water maar wat een vreselijk eind rijden. Alleen daarom al moet Donar dinsdag even een tandje bijschakelen. Kom op mannen, nu is het wel mooi geweest. Dinsdag gewoon afmaken! En dan is het donderdag tijd voor een feestje.

1 opmerking:

  1. Hoi HJ,

    Leuke foto ... :) En nog bedankt voor de Gasterra T-shirts. Maar geen analyse doen van de wedstrijd, lijkt me. De sfeer in het Donar-vak was ongeƫvenaard; klasse fans.
    Op naar dinsdag voor jullie dan maar. Ik heb helaas geen kaartje, dus dat wordt voor de buis ... scheelt wel 5 uur rijden .... maar lang niet zo leuk als in Martiniplaza natuurlijk.
    Succes en ga de schaar maar alvast slijpen ..
    TvA

    BeantwoordenVerwijderen