zondag 2 mei 2010

020510: Niet scherp

Was de conclusie van coach Marco. We waren niet scherp en Leiden speelde gewoon goed. Maar waarom waren we dan niet scherp? Dit is het moment dat het echt moet en dan zijn we niet scherp? De geschoten ballen die helemaal niks raakten gaven het wel duidelijk aan, we waren niet scherp maar de vraag blijft toch, hoe kan dat dan?

Alle complimenten gaan naar Leiden, hoe vervelend dat ook is om te moeten constateren. Gibson liet vanavond zien waarom hij als MVP is uitgeroepen en Toon coachte zoals een coach van het jaar moet coachen. Vooral zijn timing van de time-outs was erg tactisch, slim en effectief. De man heeft ervaring en dat kwam in deze wedstrijd heel erg duidelijk naar voren. Een goede afwisseling tussen de verschillende verdedigingsvormen en aanvallend de juiste tactieken gebruikt. Ze waren gewoon beter en dan verdien je het ook om de wedstrijd te winnen.

Bij ons haalde wat mij betreft alleen Ellis een voldoende. Een paar andere spelers gaven niet thuis of faalden op de momenten dat het echt moest. Vaak leidden wissels niet tot een hoger rendement waardoor het effect daarvan dus ook niet goed was. De eerste wedstrijd verliezen en daarmee het thuisvoordeel uit handen geven. Heel vervelend en kloten. 4040 waren op dit duel afgekomen en dan moet je in eigen huis het andere team een feestje zien vieren. Ik kan me wel een leukere avond voorstellen.

Qua sfeer klopt het vanavond wel. Oftewel, 4040 mensen waren er helemaal klaar voor. ‘We’ waren scherp en hadden er duidelijk zin in. Leuke pauze-acts, goede muziek en een echt Play-offs sfeer. Toch blijf ik het jammer vinden dat er geen mascotte is. Die komt waarschijnlijk nu ook niet meer want om daar nu nog mee op de proppen te komen is een beetje als mosterd na de maaltijd. De zesde man van Groningen wilde maar wat graag deze eerste wedstrijd winnen en we hebben daar ook alles aan gedaan. Maar op het juiste moment de bal er in gooien is iets wat niet wij, maar ‘zij’ moeten doen. En dat gebeurde dus niet.

En nu? Tja, donderdag de volgende wedstrijd. Het team moet zorgen dat ze scherp worden! Wat daar precies voor moet gebeuren weet ik niet maar als ik daar iets in kan betekenen dan hou ik me van harte aanbevolen! En waarschijnlijk velen met mij…

O ja, vandaag ook U20 zien verliezen om de final four van Rotterdam. Deze wedstrijd werd gespeeld in de Oude Alo. Meest opvallend bij deze wedstrijd was de sfeer in de hal. Brrr.. ik wist niet wat ik zag en hoorde. Dat was in ieder geval niet de reden waarom ik basketbal ooit zo leuk ben gaan vinden.

1 opmerking:

  1. Jammer, man. De druk komt nu wel helemaal bij jullie te liggen ... maar één keer winnen in Leiden is te doen. Uiteraard heb ik geen oordeel over de wedstrijd; ik heb enkel de live stats af en toe gevolgd.
    Play Offs is toch iets anders, voor de echte grote jongens dus. Die moeten nu opstaan ... bij Leiden doen dat er een paar zoals Boxley en Gipson ... nu bij jullie nog. En als de drietjes, wel gaan vallen, 14% is natuurlijk erg slecht, dan win je zo'n pot ook.
    Succes en sterkte man! TOT IN DE FINALE

    BeantwoordenVerwijderen